• Vragen? +31 (0)228-213345 (Ma-Za)
  • Grootste aanbod, laagste prijzen!
  • Nr.1 in Hippie kleding!
Klantenservice
1 Contactinformtie
1.1 Hoe en op welke tijden zijn jullie bereikbaar?
Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09.30u tot 12.00u & 13.00u tot 17.00u. Telefoonnummer: 0228-324023. U kunt ons ook via email bereiken of via het contactformulier aan de rechterzijde. Wij streven ernaar om 7 dagen per week te beantwoorden. Emailadres:info@hippiekleding.nl
2 Betaalinformatie
2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Er zijn vele mogelijkheden om een betaling te verrichten. Zo kunt u ondermeer kiezen uit ons uitgebreide aanbod van zowel Nederlandse als buitenlandse online betaalmethoden. Hieronder treft u het overzicht aan: iDEAL, PayPal, Bankoverboeking, INCASSO, Visa, MasterCard, Maestro, het Belgische Mister Cash, het Duitse Giropay, DIRECTebanking en betaling onder rembours bij aflevering.

Hieronder de betaalinformatie indien u kiest voor een bankoverboeking:
Voorbetaling kan naar het volgende rekeningnummer: 121223124 (Rabobank), t.n.v. hippiekleding.nl en o.v.v. uw ordernummer.Zodra de betaling in goede orde is ontvangen, zal de order verzendklaar worden gemaakt.

IBAN nummer: NL25RABO0121223124
BIC code: RABONL2U
2.2 Wordt mijn bestelling verwerkt zodra ik heb betaald?
Wij verwerken een bestelling zodra de betaling hiervan in goede orde is ontvangen. Heeft u gekozen voor een 'vooruitbetaling via bankoverschrijving', houdt dan rekening met het feit dat het 1-2 werkdagen in beslag kan nemen voordat het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Wij hebben helaas geen invloed op de snelheid hiervan, daar het een transactie is tussen uw en onze bank (rabo).

Betalingen via Ideal, Bancontact (Mister Cash) Creditcard en Paypal worden real-time verwerkt, betekent dat wij orders welke via een van deze betaalmethodes wordt uitgevoerd direct kunnen verwerken en verzenden.
2.3 Mijn betaling is mislukt. Het bestelde product heeft nu geen voorraad meer. Kan ik het nog bestellen?
Omdat de order is geplaatst wordt de voorraad afgeboekt. U ontvangt automatisch na 30 minuten een betaallink via e-mail waarmee u de betaling alsnog in orde kunt maken. Ook kunt u even contact met ons opnemen. Wij annuleren dan de niet betaalde order, u kunt het product daarna weer opnieuw bestellen.
3 Maat- en productinformatie
3.1 Is er een maattabel beschikbaar?
Jazeker! Voor het kiezen van de juiste maat kunt u het beste een vergelijking maken met uw normale kledingmaat. Hieronder is een overzicht weergegeven die u kunt hanteren voor de maatkeuze. Mocht onverhoopt blijken dat een artikel niet de juiste maat heeft, dan kunt u deze te allen tijde ruilen (mits natuurlijk ongebruikt, in originele verpakking en voorzien van warrenty-tag).

3.2 Is de verkleedkleding geschikt om te wassen?
We hebben een enorm assortiment aan verkleedkleding. Deze is leverbaar in diverse prijsklasses, van eenvoudige budetkleding tot luxe kostuums. Veelal is de verkleedkleding voor eenmalig gebruik, waardoor het gewenst is dat de prijs zo laag mogelijk is. Natuurlijk begrijpen wij dat en hebben daarom een groot assortiment (zeer) goedkope verkleedkleding beschikbaar zodat het net even prettiger feestvieren is!

Let op! Houdt er svp rekening mee dat de budget verkleedkleding minder/niet geschikt is om te wassen middels de wasmachine. Advies is om ons te contacten indien het wassen van een product gewenst is. Wij kunnen vervolgens aangeven welke methode het beste is! Hippiekleding.nl is niet aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat aan producten welke voortvloeien uit eigen handelen zonder overleg!
4 Verzenden | Retourneren
4.1 Wat zijn de verzendkosten?
Orders worden verzonden via brief - en pakketpost. Hieronder een overzicht van de bijbehorende kosten:

Nederland
Enveloppost - €3,50
Pakketpost - €4,95

Belgie & Duitsland
Standaard EU-Pack - €7,95 (gratis vanaf €100)

De verzending is gratis bij een orderwaarde vanaf €75!

We verzenden ook naar andere landen, dit gebeurt enkel middels pakketpost. Indien u een bestelling naar een land wilt laten verzenden welke niet in het keuzemenu staat, gelieve dan even contact met ons op te nemen.
4.2 Wat is de levertijd van een bestelling?

Standaard PostNL levering (NL & BE)

-Maandag t/m vrijdag: vóór 20.00u besteld = volgende dag in huis*
-Zaterdag: vóór 15.00u besteld = maandag in huis*

*In bijna alle gevallen levert PostNL de zending volgens planning af, sporadisch kan dit wel eens vertragen. Wij hebben daar helaas geen invloed op en zijn hiervoor dan ook niet aansprakelijk. 

Spoedlevering NL (waddeneilanden uitgesloten)
-Ma t/m vr: voor 12.00u besteld = ‘s avonds tussen 17.00u en 22.00u in huis! (let op, niet op feestdagen!)

U kunt de gewenste verzendmethode selecteren bij het afronden van uw bestelling in de winkelwagen.

*In bijna alle gevallen levert RedJePakketje de zending volgens planning af, sporadisch kan dit wel eens vertragen. Wij hebben daar helaas geen invloed op en zijn hiervoor dan ook niet aansprakelijk.  

4.3 Kan ik mijn bestelling retourneren en hoeveel tijd heb ik hiervoor?
Indien een artikel niet naar wens is kunt u deze retourneren (met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies) naar het volgende adres:
 
Retouren Hippiekleding.nl
Kruitmolen 15e (let op: géén afhaaladres)
1601 MC Enkhuizen

Bij de retourzending dient u het retourformulier ingevuld toe te voegen welke u hier kunt downloaden: Retourformulier. Zonder het bijgevoegde retourformulier kunnen wij de retourzending niet in behandeling nemen.

Bestellingen kunnen zonder opgaaf van redenen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst worden geannuleerd. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de koper. Na controle zal het bedrag van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen worden teruggestort op uw rekening.
4.4 Ik heb een artikel ontvangen maar wil deze ruilen voor iets anders, kan dit?
Indien u een nieuwe maat/artikel wenst te ontvangen, kunt u hiervoor een nieuwe bestelling plaatsen. Voor de geretourneerde artikelen wordt het te verrekenen bedrag na controle automatisch terug gestort op uw rekeningnummer. Voor de afhandeling is dit de snelste en meest overzichtelijke methode. Retourneren en opnieuw bestellen zijn twee afzonderlijke procedures in ons systeem.
5 Herroepingsrecht
5.1
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
6 Afhalen
6.1 Hebben jullie ook een vestiging waar ik de artikelen kan bekijken en afhalen?
Wij hebben een vestiging in Enkhuizen waar u artikelen kunt bekijken en afhalen. Indien u via de webshop een bestelling heeft geplaatst ligt deze in de regel de 2e werkdag na plaatsing hiervan klaar (voorbeeld: maandag besteld, vanaf woensdag afhalen mogelijk). Echter omdat dit niet altijd te garanderen is, doet u er goed aan om te informeren naar de status!

De vestiging is ook op zaterdag geopend (maandag gesloten!), afhalen op deze dag is dus ook mogelijk! Heeft u last minute een product nodig, dan kunt u onze winkel bezoeken en daar het product ter plekke aanschaffen zodat u in de avond alsnog de blits kan maken op het festijn! 

Ps. Houdt er rekening mee dat slechts een klein deel van het aanbod in de webshop beschikbaar is in de vestiging.

Afhaal-Vestigingsadres
Westerstraat 62
1601AL Enkhuizen   
Afhaaldagen zijn van dinsdag t/m zaterdag, de vestiging is op maandag gesloten!
6.2 Kan ik mijn bestelling afhalen bij een DHL en/of PostNL locatie?
Op dit moment nog niet, echter wordt hier aan gewerkt. Er zal binnenkort een optie komen waarbij u zelf het tijdstip en locatie kan kiezen voor afhalen van uw bestelling!
Neem contact op
* Verplichte velden